Alla inlägg under februari 2009

Av Rut - 26 februari 2009 18:30

Tänkte bara tipsa om en hemsida.

Verkar great!'

http://www.gratisskor.se/Register.asp?r=2703

Av Rut - 22 februari 2009 13:06

Goddag.

Har skaffat en ny blogg, så nu kan ni följa mig på

http://jagheterrut.blogg.se/


Kommer fortfarande ha kvar den här bloggen, kanske skriva lite då och då. Mest för att ha kvar mina gamla inlägg. Kanske lägger in dom i den andra bloggen, vi får se hur jag gör.

 Men som sagt, nu kommer ni förmodligen inte höra mycket ifrån mig just här, men följ mig gärna på blogg.se.

Ha det gött!

PUSS! 

Av Rut - 21 februari 2009 16:12

Har haft en ruskig bloggtorka känner jag! Har verkligen varit helt tom i skallen.


Har hållit ögonen öppna för lägenheter i Umeå. Går inget vidare bra, men jag är ju lite tidigt ute. Är sjukt taggad på flytt alltså! Jag kommer förmodligen ändra mig när jag väl flyttat, men just nu längtar jag i sinne. Självklart är det härligt att få allt gjort hemma, med tvätt och mat och sånt, men nån gång måste man ju ta sig i kragen och lära sig att klara sig på egen hand. 


Min vecka har varit lat, jag har inte gjort nåt speciellt över huvud taget. Var i och för sig på hockey i onsdags, och i Risliden igår, men det var ingen big deal, för både hockey och risliamatörerna har man ju sett förut.

Helgen blir också lat, ska nog bara sitta hemma och äta godis skulle jag tro. Men, man vet ju aldrig vad som kan hända. 


Kort inlägg idag. Kanske återkommer ikväll.

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag.

/Rut


Av Rut - 11 februari 2009 17:25

HEJ

Jag tänkte bara fråga er alla, vad händer på alla hjärtans dag?
Jag själv har aldrig firat denna tradition direkt mycket, och jag bara undrar vad alla andra gör. Jag kommer i alla fall bara ha en vanlig dag, förmodligen i malå (Eller om det nu blir malå-vännäs) med ett gäng grabbar, och förhoppningsvis nån brutta? Vet ännu inte riktigt hur det blir med det men vi får se vart vinden bär oss.


På fredag blir jag + en massa bruttor trubadurer på malåborg. Nån liten kille kanske slinker in, vad vet jag. Har ingen koll på vilka som ska vara där men. Jag ska i alla fall dit och sjunga och spela lite.

Sweet.


Nu snart ska jag äta flygande jakob, som förövrigt är gudarns gott! Smaskens på det. Sedan ska jag iväg på bandy, sista matchen ikväll om jag inte har fel. Woho! Rätt taggad. Tror jag.
Ha en trevlig kväll allesammans! Adjö


Av Rut - 7 februari 2009 22:25

God kväll allesammans.

Denna dag har gått åt till att göra absolut ingenting. Inget vettigt i alla fall. 

Har suttit inne mest hela dagen utom när jag kring ett-tiden handlade lite med pappa. Har varit ensam hemma sedan tre ungefär, och då har tagit mig tid att bara chilla. Satt mig vid datorn och tittade runt på olika sidor när jag fick för mig att leka lite i paint och lägga in bilder på kläder jag skulle vilja ha.

Lite roar barnen som man brukar säga.

Hur som helst, tänkte lägga upp lite bilder på det.

Ha en fortsatt trevlig kväll. 


Av Rut - 4 februari 2009 21:45

Today

har jag gjort en massa, för att vara Rut.

Först hade jag målpass, gjorde en massa. Sen föreläsning en timma. Sen lunch. Sen musik i typ en kvart. Sen konfa, ett kilo kladdkaka och en liter grädde. Sen Pg-boy, chilliosa, sen mat och glass till efterrätt. Sen kosmos. Sen innebandy. Sen kosmos igen, sen hem.

Chillllllllll.

På återseena.

Ciao

Av Rut - 3 februari 2009 20:22

Dags för ett inlägg känner jag...

Jag tänkte göra en liten beskrivning på mig själv för er som inte känner mig. (För er andra också för den delen.)

- Jag använder mig ofta av engelska, småord, eller hela meningar, whatever, det blir lättare att uttrycka sig då. Jag vet att många stör sig på det, men det är mitt sätt att prata bara, deal with it.

- Jag älskar musik av hela mitt hjärta. Det är nog det enda jag aldrig någonsin stört mig på eller ogillat. Sättet en låt kan fånga ens alla sinnen får mig att rysa. Bra musik = livet.

- Jag är en pojk-flicka. Underligt, men sant. Jag vill bete mig som en kille, tänka likadant, men fortfarande vara tjejig. Jag har kommit en bra bit på vägen med detta, och jag lovar, det är inget dåligt med det. Killar är inte så överanalyserande, tar lite lättare på allt en vi tjejer, vilket jag älskar. I'm tryin' to be mer pojkig.

- Jag tycker om min mamma. Kanske låter självklart, men vi har en rätt bra relation tycker jag. Inte för känslomässig, inte för torr. Kan inte minnas nån gång vi bråkat "på riktigt". Wonderbart.

- Jag otrivs i min klass, men bara ibland. Ibland kan de verkligen vara nästan undebara (om man jämför med hur de är i vanliga fall iaf) men ibland går de verkligen över gränsen, de vet verkligen inte när det är dags att ge sig och växa upp... Men, vad gör man.

- Jag har svårt att släppa folk för nära. Jag är riktigt dålig på att skaffa nya kompisar, rädd att vara för jobbig, eller för tråkig, eller för på bara.. Tycker det är assvårt. Så vill du bli min kompis, ta första steget.

- Jag är lat. Otroligt lat. Jag vet precis vad jag ska göra för att hinna ikapp skolarbetet, eller börja träna regelbundet, men det slutar alltid med att jag gör raka motsatsen. Har ingen självdiciplin helt enkelt, måste verkligen skärpa mig med detta.

- Har svårt att förklara mig med ord. I alla fall mina känslor. Tycker det verkligen är svårt att fånga med hjälp av ord.

- Jag har en stark vilja när det gäller vad jag tycker är rätt eller fel, folk i min klass kanske vet. Jag säger oftast till när jag tycker nåt är fel vilket man dock får rätt mycket skit för, därför orkar jag inte lägga mig i lika ofta nu längre, vilket jag själv tycker är lite synd.

- Lägger mig tidigt på kvällarna. Riktigt tidigt. Kring nio känner jag att det nog är dags att lägga sig. Kan få ångest att vara vaken för länge. Mår bara dåligt dagen efter, kan vara trött en vecka efter att jag sovit för lite en natt.

- Känner att det är dags att sluta dagens inlägg. Detta var allt jag ville få fram idag. Ha en trevlig kväll. <3


Av Rut - 1 februari 2009 16:40

Hallå alla monsterdiggare!

Denna vecka har varit en stressig/lugn vecka. Jag vet att det låter konstigt, men det är inte så krångligt som man kan tro. Veckan har varit slapp fyskiskt, jag har inte gjort speciellt mycket alls. Psykiskt har den dock varit stressig, jag har känt att jag borde gjort en massa saker så som läxa, gymnasieval, sova mer, osv osv. På så sätt har det alltså varit en lugn-stressig vecka.

Helgen har däremot varit hel-soft. Fredagen följde J-girl mig hem, slingade mitt hår, åt tårta och spelade poker. (Jag har nyligen lärt mig spela, kan inte påstå att jag är något proffs...) På lördagen for vi hem till henne för att spela in en musikvideo (Jag vet vad ni tänker...) och bara softa. Vi hade försökt tigga skjuts till Lycksele vilket gick åt fanders så vi beredde oss på en chill hemmakväll. Men kring halv åtta ringde J's sis och sa att de tänkte köra en tvärsväng till Lycksele och frågade om vi ville följa, vilket vi ju gjorde. Så kring nio nån gång var vi i Lycksele, och började kvällen med att gå på Frasses och dricka milkshake med S, I&S. Efter detta gick vi hem till S och spelade lite wii. Jag var the master på att rocka! Anyway, vid halv elva ringde chauffören och sa att det var dags för hemfärd. Vi stannade av på statoil och köpte en burgade, satt oss i bilen, satt igång en gammal skiva and off we went. Dressingen skvätte och stämbanden användes flitigt, galen hemfärd, disco all night long. Vid tolv kom vi hem och satt igång en film, "the boy in the striped pyamas", helt klart att rekommendera. Somnade kring tre och steg upp kring halv tolv. For över till malå, handlade med mor och for hem. Klädde om, for ut med skotern and here I am. Dricker varm mjölk och äter exotiska nötter och choklad. Mums.

Snart blir det tomatsoppa till middag, och sen blir det förmodligen sängen eller läxa. Nice weekend, dude.

Ha en bra dag. Adjö.

Presentation

Omröstning

Är min blogg tråkig?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards