Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Rut - 28 juli 2008 21:53

Ja och så har man varit hos mormor och morfar en helg. Ditlurad egentligen. Eller mutad till att följa. Skulle ju egentligen sticka till pdol med Jessika, men när mamma sa att vi skulle till mormor och kanske passa på att vara till IKEA så skippade jag pdol, vilket jag ångrar nu eftersom det inte blev nåt IKEA... Men det var skönt ändå. Och vädret vad ju så bra att jag trodde jag skulle få solsting.

När vi var där gjorde vi inte så mycket egentligen, första dagen var mormor och morfar borta mellan ungefär 08.30 och 13.00 för de jobbade. Eller jobbade och jobbade, de gav fika till trafikanter. Nåt som MHF börjat med sista helgen i juli, att de ger gratis kaffe/saft och kaka till resenärer som behöver en paus. Så den dagen blev inte mycket gjort. Minns faktisk inte ens vad vi gjorde.. Jag, mamma och Olof gick i alla fall ut med hunden i det strålande vädret. Annars åt vi väl bara. Det brukar bli så när man är hos mormor. Sedan i lördags följde vi med mormor och morfar till det där MHF-grejset och gav fika till folk. Det var härligt, fast jag satt mest och glassade hela tiden, och läste. I alla fall var vi där typ hela dagen, och sen när vi kom hem spelade jag och Olof lite monopol och käkade cheese doodles ur vårat maxipack. Namnam. Sedan for vi och badade, jag, Olof, mamma, AG och hunden. Fast det var bara jag, Olof och hunden som badade. Det var härligt, ett litet kvällsdopp i supervädret. Sedan kom vi hem och såg "Den onde, den gode och den fule". Det var en ful film. Fast då var den ju i och för sig gjort på 60-talet också, så den är ursäktad.

Idag packade vi ihop våra grejer och stack till skellefteå. Mamma skulle kolla lite grejer till badrummet och Olof ville kolla en cykel. Så där blev vi hela dagen, fastän vi knappt köpte nåt. Ingen var nöjd egentligen när vi for tror jag. Olof fick ingen cykel eftersom den han ville ha kostade 10.000, och mamma hittade ingen lampa som hon skulle ha till badrummet så allt hon köpte var en ventil, Ag vet jag inte om han skulle ha nåt, men han köpte i alla fall ingenting. Och jag fick varken ett kamerafodral, en telefon eller en moppe... Men i alla fall så är jag hemma nu och glad över det, för snart drar norsjö beach igång! PARTYPARTYPARTY! Eller jag ska väl kanske inte överdriva, lär väl inte bli jättevilt. Brukar ju inte bli det där jag och Jessika är. Kanske för att vi inte är så vilda. Men det ska bli kul ändå, och jag hoppas verkligen på sånt här väder! Puss på sommarväder!

Hur som helst funderar jag på att lägga mig snart. Har faktiskt lyckats vända tillbaka dygnet litegrann så jag ska väl försöka att inte sabba det sådär supermycket. cya.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är min blogg tråkig?
 Ja
 Nej
 Kanske
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards